Blodprov

Idag fick vi skynda oss upp till provtagningscentralen på Ryhov för Otis behövde lämna blodprov innan de stängde vid 16. Otis händer var för kalla när vi kom, så vi fick sitta några minuter med en liten värmekudde innan hon kunde sticka Otis.

image

image

Efter handen värmts upp gick det finfint att sticka. Otis sa aj när hon stack, men lugnade sen ner sig själv med att säga ”det gör inte ont!” Sedan såg han fram emot att få sitt plåster. Jag frågade honom efteråt om han tyckte det gjorde ont, och då sa han att ”det gjorde inte ont, nej!”

image

Vi kikade även in på barn och ungdom för att ta farväl av underbara Noomi och Lisbeth som tar god hand om oss varje gång vi har frågor om Otis eller är inne för undersökningar. Vår läkare John Terlinder kom och sa farväl och lycka till han också. Ett fantastiskt gäng!

image

image

Sedan åkte vi till A6 lekplats där pojkarna gick bananas. Efter det käkade vi på Mcd innan vi tog en runda på A6. Nu sover pojkarna gott och snart även jag. :-).

Idag var sista dagen för Otis på förskolan, och det känns väldigt sorgligt. Jag hoppas inte han hamnar utanför eller halkar efter. Mest av allt hoppas jag att jag finner ett sätt att roa mina galna pojkar nu när vi sitter i 14 dagars isolering. Visst; friska luften är ok, men det är ju inte världens roligaste väder att vara ute i. Har ni några tips är det bara att bidra! Som tur var har vi en rolig helg framför oss innan isoleringen börjar!

image

image

image

image

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

