Bibliotek och semlor

Idag roade vi pojkarna med ett besök på Jönköpings stadsbibliotek. Jag och Petter fastnade för en utställning om Jönköpings historia, men Otis tröttnade fort och utbrast ”här var det inte roligt!” Vi lånade lite nya böcker och läste ur några andra. Sedan lekte pojkarna lite.

Efter det fikade vi tillsammans med Petters föräldrar hos min kära mor som återhämtar sig efter att blivit påkörd av en bilist. Pojkarna tyckte mycket om semlorna som mina fina svärföräldrar köpt med sig. Med sig hade de även världens sötaste lilla fluffdjur; deras valp Kajsa.

Nu äter pojkarna lite nuggets och pommes i köket och jag vilar huvudet i soffan. Jag har haft huvudvärk i över en vecka, och idag kom halsontet och nysningarna. Jag hoppas innerligt det försvinner fort, för vi har verkligen inte tid att bli sjuka. Och även om vi hinner tillfriskna vill jag inte att Otis lilla kropp ska behöva opereras och återhämta sig om den precis återhämtat sig från en förkylning. Vi har ju två veckor på oss, så vi hoppas på det bästa.

image

image

image

image

image

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

