Suspicious poop

Nu har jag lite rast från mina barn och sitter i fred i soffan. Jag älskar denna åldern när barnen kan leka själva en lång stund utan att vara beroende av mamma. Mina ungar har i och för sig alltid lekt bra själva, men man har mindre dåligt samvete nu när de är två, haha.

Idag har jag spenderat halva dagen i telefon för att lösa mysteriet som är Timos poop. Petter vaknade först av oss till en gråtandes Timo som bajsat ner hela sig och sängen. Vi stod lite som frågetecken för hela eftermiddagen och kvällen i går var han som vanligt. Jag ringde 1177, och jag måste säga att jag nog aldrig fått så vidare mycket hjälp från dem. Jag googlade mig till att det kanske rör sig om Rota-virus, men Emma påpekade att man vaccinerar i Jönköping, så då ringde jag Lisbeth uppe på barn och ungdom, och jag måste säga att hon och Noomi är the silver lining i Otis hjärtehistoria. Om Otis hade fötts frisk hade vi aldrig träffat dem, och utan dem skulle jag vara en 50% sämre mamma. Så fort vi haft frågor som ingen kunnat ge svar på är det Lisbeth och Noomi som svarar. Jag ringer knappt aldrig bvc, för för mig är de helt överflödiga.

I allafall sa Lisbeth att barn i Jönköping började vaccineras mot rota i juni 2014, så mina har missat det vaccinet. Alltså är Timo definitivt mottaglig för viruset, men Lisbeth sa också att diarrén brukar vara ihärdig, och det är den ju inte. Sammanfattat poopar Timo en gång om dagen så hela sängen fylls, och vi har ingen aning om varför.

Sedan ringde Margareta från Lund och gav lite information. Det mesta vet vi ju redan i och med att detta blir Otis 3:e operation och 5:e ingrepp i Lund. Det som var nytt under solen och som Erika även informerade om igår var att barnen går på specialkost efter tcpc. Jag läste lite om den, och orkar inte ens tänka på matproblem med en matsvår tvååring nu. Vi får ta det när problemet kommer. Nu ska jag värma lite burkmat åt Otis eftersom han faktiskt börjat tycka om det igen..så länge man kallar det för indisk mat. och inte värmer den för mycket..och ställer in den i kylen efter man värmt den..och säger att den är iskall..och blåser på den..och serverar den i muminskålen..och han får lite kokt pasta till..utan sås.. UTAAAN SÅÅÅÅÅÅS!!! och han får äta med den gröna haklappen. IIINTEE DEEEN VIIITA!!!för den är Timos!

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

