Förkylda

Igår kliade det som tusan i min hals. Precis som när man varit på konsert och skrikit sig hes. Idag vaknade jag med halsont och en tjock känsla i näsan. Otis kom snabbt och sa ”mamma jag kan inte torka bort allt snor!”, och då såg jag att hela hans ansikte var täckt med snor.

Petter ringde Margareta i Lund och hon sa att senast fredag måste vi ringa och meddela läget. Är han fortfarande sjuk är det tveksamt till operation..Jag blir lite irriterad för jag vet ju att han antagligen kommer vara frisk på söndag och definitivt på tisdag och onsdag. Efter det ytterligare fyra dagar till vi åker, så vad är det för snack om att vi ska ringa på fredag? Om det bröt ut idag finns det inte en chans att han är frisk till dess!

Den här jäkla stressen tar kål på mig. Först ska man oroa sig över att de ska såga upp mitt barns bröstkorg och stanna hans hjörta, sedan över all smärta han kommer få efteråt, och så nu då ifall vi ens kommer få åka…tortyr är vad det är!

På tal om annat såg vi filmen The Imitation Game med Benedict Cumberbatch igår. Säg det tio gånger på raken. (jag tänker alltid på Engelbert Humperdinck när jag försöker komma på skådisen namn). Filmen var väldigt bra, rolig och rörande. Benedict är definitivt värd sin Oscarsnominering..

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

