Inställd operation

Nu är det en riktigt sur milla som skriver, så jag ska fatta mig kort så inga dumheter skrivs. Otis operation är nu inställd för att han är förkyld.. 2 veckor innan operationen skulle ägt rum..
Det här är så Lund, och jag får hundra flashbacks från alla problem vi hade med dem under alla andra operationer och ingrepp.

Idag fick vi veta att tydligen ska Otis vara kärnfrisk i 3 hela veckor innan operationen. Det är ju störtlöjligt! Vilken 2-åring är det vintertid? Jag känner till mina barns förkylningar vid det här laget, och Otis kommer att vara helt frisk runt måndag-tisdag, och då är det en hel vecka kvar till operation!

Vad som stör mig mest är att vi blev rekommenderade 1-2 veckors isolering. Typ ta ut ur dagis etc. Det är vi själva som väljer att inte ta med barnen till affärer och undviker folk. Borde inte ordinationen vara 5 veckors total isolering ifall det nu är så himla viktigt med 3 veckors total friskhet? Samtidigt kanske information om det skulle getts ut! Vi är ju inte dumma i huvudet; vi skulle ju aldrig tagit med barnen till en lekplats inomhus, och badplats ifall vi visste att det var så strängt. Jag är hundra på att timo smittades med magviruset på Rosenlund och att han tyvärr även var den som bidrog med förkylningen. När vi satt på lekplatsen på A6 nös nämligen ett barn på honom. Tydligen tycker vissa föräldrar att det är helt ok att låta sina sjuka barn springa omkring bland andra barn..suck. 

Nu har jag ingen aning om vad som händer, men väntar samtal med information i morgon.

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

