Väntan på nytt datum

Det här är min 8:e dag med denna dunderförkylning. Först var det halsont, sedan rinnande näsa och nu har det övergått till hosta som både retar och slemmar..och smakar var.

Barnen och Petter är friska bortsett från lite snor. Otis var nog bara sjuk 2 dagar tror jag. Petter ringde Margareta i Lund idag, och i morgon ska de ha konferens om Otis. Sedan får vi en tid. Det ska finnas tider i slutet av februari, så jag hoppas vi får en tid där.
Otis skulle egentligen behöva vara på dagis, men jag har valt att ha honom hemma. Vi sitter väl i någon halvisolering fram till vi får ett datum. Otis får inte gå i dagis eller hänga med andra barn som är förkylda, men han kan hänga med till affärer och liknande.  

Helgen var väldigt lugn i och med att jag är sjuk. Vi har ätit god mat, och när barnen sov i lördags,( jag älskar vinterhalvåret när de lägger sig vid 18-19 haha) drack jag lite vin och mumsade goda ostar och salami. Petter spelade X-box och jag spelade Sims. Jag tror vi stängde av vid 2, så jag som är van att somna vid 12 var riktigt trött igår.

Igår såg jag och Timo på Håkan Hellströms konsert från Ullevi som ligger på Youtube. Det var en magisk kväll. Mest mindes jag vilket underbart väder det var den dagen. Vi satt med Emma och Johan på Heden och drack några öl innan, och det var så varmt och skönt! Nu är det så kallt och ruggigt! Brrr..

Vi var på lekplatsen vid Sjön i fredags. Men vi fick gå hem efter en halvtimme för Timo började gråta över att hans händer var för kalla.

image

image

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

