Inga påskägg

Nej, jag noterade precis i almanackan att vi kommer ligga inne över påsken! Fy vad tråkigt! Det är en av mina favorithögtider som jag firar trots att jag inte är kristen :-). Samma goda mat som vid julen. Samma must fast med en kyckling på, men oftast bättre väder.

Jag har ett minne från när jag var liten och bodde i Norrahammar. Det var påskafton och mina föräldrar lagade mat, så jag var ute och lekte under tiden. Jag satt vid slänten till min grannes gräsmatta, och det var så varmt. Himlen var knallblå och solen värmde mig så gott. Jag mäter alla mina påskaftnar med den.

Mina make brukar komma med samma inlägg varje år att ”min syster fyller år vid påsk och det brukar snöa på hennes födelsedag!” Men jag har mitt minne, så i mitt huvud skiner solen alltid på påsk! Å andra sidan; vad är ett datum? Jag får be släkten lägga undan lite fjädrar, ris och påskägg åt oss så firar vi skiten ur oss när vi kommer hem istället!

Förra påsken.. ingen snö 🙂

P1030201P1030192

P1030223  P1030216

mamma milla

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inga påskägg

  1. Christer Wäring skriver:

    Jag kommer i håg påsken 1955. Då kom jag hem från Barnsjukhuset i Göteborg efter en besvärlig hjärtoperation. Jag är också född med hjärtfel. Dock inte med samma fel som er grabb. Hjärtfelet har hängt med mig hela livet, men jag har i alla fall jobbat heltid i 37 år.
    Nu är jag snart 67 år och mår ganska bra och jag hoppas att er grabb också kommer att få ett långt liv.
    Hjärtliga hälsningar från Christer Wäring

    Gilla

  2. Anki skriver:

    Hejsan. Är en mormor som har en tös på 10 år. Hon har samma fel men lite beskymmer med lungvenen. Det är ändå helt otroligt vad de kommer igen fort efter denna op. Jag kommer att följa er på bloggen. Skickar över en styrkekram till er alla…

    Gilla

Kommentera

