Tuff tid

Vad skönt det var ute idag! Termometern vid Atteviks mätte plus 6. Jag och pojkarna var nere vid Vätterstranden en sväng där vi letade pinnar. Otis sa att han hittat en jättestor pinne, och så kom han med en kvarglömd champagnekork från nyår.

Otis fick vara hos sin mormor en timma idag medan jag och Timo gick ner på biblioteket för att låna nya böcker. Det var trevligt med lite ensamtid med min minsta, och Otis var överlycklig över att få vara med sin mormor. Det träffas inte så ofta nu, för min mor återhämtar sig från en olycka. En vecka innan julafton blev hon påkörd precis utanför min balkong. Hon gick på övergångsstället, blev påkörd och flög 15 meter. Änglarna jobbade hårt den kvällen, och hon klarade sig utan huvudskador, men blev gipsad på båda benen och fick en fraktur i bäckenet.

Det hela skedde några minuter innan jag gick ut på min balkong för att hämta luft. På gatan ser jag en kvinna liggandes mitt i rondellen, och jag hör på skriket att det är min mamma. Det var den konstigaste kvällen i mitt liv, och definitivt en upplevelse jag hoppas vi slipper vara med om igen.

Det är en tuff återhämtningsresa för mamma nu, men hon är den tuffaste kvinna jag känner och min förebild. Jag hoppas denna tid är en tid som snart ligger bakom henne, och är enbart ett dåligt minne!

image

image

image

image

image

mamma milla

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

