En massa spring

Vi har lite problem nu med en 18 månaders som är uppe och springer. Nyss hörde vi ett gutturalt illvrål och i spjälsängen satt Timo och grät som jag aldrig hört honom gråta förut. Vi hittar inga sår på honom och han rör sig som vanligt så min gissning är att han var på väg ur, fastnade med ben eller arm  mellan spjälorna och trillade ner i sängen igen. Det är så jobbigt när de slår sig och inte kan förklara vart det gör ont. Men snart lossnar nog talet för Timo för han lär sig nya ord hela tiden. Idag lärde han sig att säga ”mer” när han vill ha mer av något. Vilket han vill ha hela tiden.

Ikväll söver vi Timo i Otis säng, och Otis sover gott i vår säng. Den här perioden när de ska lära sig att somna utan att springa upp ur sängen är så himla jobbig! Det blir inte mycket egentid när de springer halva kvällen!

Ikväll har vi plockat ner allt från väggarna i barnens rum och spacklat alla hål. Jag hoppas lilleman somnar snart så jag och maken kan kolla ett avsnitt av På Spåret. Vi ligger tre avsnitt efter och jag läste att det var final ikväll, så nu vågar jag inte gå in på Instagram och Facebook med risk för spoilers. Jag vet redan att Nina Persson gästade ikväll, och det är ju kanonkul! Heja Jönköping liksom. Haha.

Nu är det skiftbyte i barnrummet. Min tur att valla bebis på rymmen. Rå om varandra och ha en trevlig helg!

image

image

image

image

mamma milla

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

