Årets höjdpunkt: Oscarsgalan

Jag är mitt i operation ”få Timo att sova” och jag trodde verkligen jag lyckats denna gång, men nu hör jag att han kommer gående i hallen med en dockvagn. Otis var så trött på honom tidigare att vi fick lägga honom i vår säng så han får sova ostört.

Det här är dag 2 av vår totala isolering och vi är redan trötta på det. Tidigare när Timo sov middag hörde jag en ynklig Otis säga ”mamma jag börjar bli väldigt uttråkad!” Usch vad jag tycker synd om honom! Det har varit så himla dåligt väder i 2 dagar nu, så vi har inte kunnat gå ut, så jag hoppas på lite väderombyte så vi kan gå ut och leka. Vår dubbelvagn är fortfarande inte fixad, så vi är väldigt begränsade promenadmässigt. Jag längtar efter en långpromenad i raskt tempo.

Barnen fick en bra helg i allafall för svärföräldrarna och min lillebror tog hand om dem medan vi fixade om i barnens rum. Det var verkligen ett slitgöra, men så värt det!

Timo sov i Gränna hos sin farmor och farfar, och Otis hjälpte oss en stund.

image

image

image

image

Igår såg vi Oscarsgalan. Förr satt vi uppe hela natten med godsaker och kollade. Med två barn går det inte, men det var trevligt ändå. Frystårta och Herrljunga är traditionen. I år hade vi sett de flesta filmer, och jag själv tillhör de som inte var särskilt imponerad av varken Birdman eller Grand Budapest Hotel. Jag är en old school dramatjej och föredrar filmer av Redford och Eastwood. Jag tycker det var bra vinnare annars, men är förvånad över att Nightcrawler bara fick en nominering, och att Gyllenhaal blev utan. Men Eddie Redmayne var fantastiskt som Stephen Hawking.  Dock kunde statyetten lika väl gott till Benedict Cumberbatch. Patricia Arquette höll ett rörande tal, och hennes film Boyhood var en häftig upplevelse att se där regissören Linklater filmat skådespelarna över 12 år. Vilken risk att ta med så unga skådespelare! Lite häftigt också att regissören bakom Dazed and Confused nu rör sig i de fina lokalerna :-).

image

Nu tror jag Timo somnat där inne.. Bara några timmar till han står vid vår sängkant och säger ”hej hej”. 🙂
Tidigare idag tystnaden det helt plötsligt om Timo, och när jag tittade till honom låg han i hallen och sov.

image

mamma milla

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

