Sista veckan

Usch vad psykiskt påfrestande det här är! Jag har ju haft mina förkylningsblåsor och täppta näsa, och idag vaknade jag med yrsel och kunde inte använda mina läsglasögon. Det är alltid ALLTID ett första tecken på virus i kroppen. Ha då i åtanke att jag inte träffat en enda människa. Nu för någon timme sedan började det klia i halsen, och det är ytterligare ett tecken. Jag är så sjukt nervös över att bli sjuk att jag mår illa! Snälla högre makter; sista veckan nu! Låt oss ta oss igenom den!

Om ni bara kunde förstå känslan av att inte våga vara i närheten av sina barn för man är rädd för att de ska få vad man potentiellt har! Överallt ser man hot! Hot med virus. De få gångerna vi varit tvungna att snabbt springa in på ica för att plocka upp en mjölk eller liknande håller man nästan andan i kassan. Petter berättade att en kassörska på Coop varit rejält förkyld, så han hade sprungit och använt självscannern. Jag avskyr det här, och det kommer dröja länge innan muren man byggt upp runt en rasar. Innan man inte längre tänker strategiskt kring ett affärsbesök eller ser 2-åringen i lekparken som en möjlig terrorist.

Annars har helgen varit lugn. Det var meningen att vi skulle se Hobbit 2 och 3, men jag somnade vid 22 varje dag så Petter fick se dem själv. Nu när Timo fått en egen säng är morgonrutinerna helt galna. Båda kidsen kommer galet tidigt till oss och även om de försöker somna om så lyckas de inte alltid. Så vissa dagar har vi vaknat vid 6… och jag är van vid att få sova till 8.30, så det är en stor omställning. Därav läggdags vid 22. Nu sover båda barnen och vi vuxna har börjat göra i ordning oss för kvällen. Första ska jag njuta av en ”barnen sover, det firar vi med en rykande het kopp kaffe” – kaffe.

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

