En dag av bra

Nu börjar det märkas att vi snart är på väg. Nerverna är i ett helt annat skick, och det går inte längre blunda för det faktum att vi faktiskt ska åka. Nu måste de återstående dagarna planeras i detalj, och triviala saker som tvättning och städning ska göras samtidigt som vi måste handla in saker som ska med ner till Lund. Vi kommer ju bo där en hel helg innan operationen, och även då är vi under isolering så vi måste planera maten till helgen så inte hela helgen består av badabappappba – I´m lovin´it!  Sedan måste jag få med mig lite tjejsaker som bra som inpackning till håret och lite masker, för det är sådan sjukt torr luft där nere. Jag får alltid massa utslag i ansiktet när vi bor där och håret är lika fräscht som en fritös.

Jag har även börjat tänka på de där förbjudna tankarna som absolut inte får tänkas. Vid nattningen håller jag hans hand en liten stund extra och förbannar det som inte går att förbanna för att han utsätts för det här. Jag tänker mycket på hur det kommer bli i Lund, men just på operationen försöker jag att blockera ut. Det är som förr när man redigerade filmer. När man inte var nöjd med en film klippte man helt enkelt bort den biten från negativet. Så är det nu. Filmen om Lund visas på Millas biograf, men operationen har censurerats. Jag får kolla på the extended version när vi kommit hem.

Just nu är livet så himla vanligt. På soliga dagar är det tio gånger lättare, och vi skrattar tillsammans. På min näsa har fräknarna kommit fram, och vårt största problem är att minstingen vill ha mer datten (vatten) och ingen av oss orkar gå in och hämta. Men på kvällarna när jag håller om honom och studerar hans lilla näsa så tänker jag att snart sover han så här för han ska in på operation. Och de ska dela hans bröskorg. Och göra så han får ont. Mycket ont.. så stryker jag hans hand och tänker: men inte än. Inte nu. Någon dag till. Någon dag av vi. Som vi är nu.

P1050571 P1050573 P1050576 P1050577 P1050581

http://gava.hjartebarnsfonden.org/campaign/5959882

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

