Macka mer!

Som en liten minnesnotering till mig själv måste jag nämna att Timo idag sa sin första två ordsmening. Häromdagen sa han pappa hej, men det räknades inte riktigt. Men idag vid middagen sa han ”macka mer!”

image

Sedan hör många av sig, men som jag varnat svarar jag inte av den enkla anledningen att det blir psykisk tortyr att sitta med varje person och gå igenom varje liten detalj. Jag har en mental väg jag valt att gå, och jag går inte runt och tänker på operationen. Jag har en dagsagenda jag följer; idag ska vi leka, laga mat, ta en promenad, träffa kirurg och se på mello.  Punkt. Nu sover vi. I morgon leker vi, lagar mat, tvättar, tar promenad, träffar narkos och skrubbar Otis med svamp inför operation. Punkt.  Sedan sover vi. Om vi kan. Om vi vill. Eller om vi bara kramar om vår son hela natten. Sista natten tillsammans.

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

