Påskharsmorfar

Vilken seg läggning! Pojkarna vände och vred sig och när den ena frågade efter vatten låg den andra och ropade på Lina (vår katt). Nu sover huliganerna äntligen, och vi vuxna borde fixa något käk. Petter gjorde schnitzel till mat idag, och även om jag åt så att jag blev proppmätt är jag hungrig igen.

Jag sa det till Petter under middagen att allt är så konstigt nu, för vi är så fokuserade på konstiga saker! All energi läggs på att försöka hålla oss friska och lösa allt det praktiska i Lund, och just friskhetsbiten är ju ett maratonlopp i sig. Jag tror man kommer få sig en fet käftsmäll när man står utanför operationssalen och säger hej då till Otis. ”Men vänta, just det! Allt handlade inte om att hålla oss friska eller att räkna ut så att vi har mat att äta nere i Lund. Det handlade om att Otis ska operera hjärtat!” Det är väl så människan fungerar. Man skapar problem för att få hitta lösningar; allt för att undvika den stora frågan som egentligen upptar tankarna.

Idag kom barnens morfar ner med varsitt påskägg till dem. Våra barn äter inte godis ( max en eller två), så de innehöll smoothies vilket är väldigt praktiskt att ha med sig ner till Lund! Så tack för de pappa! Barnen fikar dock, vilket de även idag blev sockerhöga på. Den galna sidan visade de upp för sin morfar.

Jag kollade statistiken tidigare, och jag är så nyfiken på vem det är som sitter och läser i Indien. Vem i Frankrike kan jag gissa mig till (Hej hej!) och Norge gissar jag även på en bekant, men just Indien har jag ingen aning om! Vem är du? Ge dig till känna! Haha.

Jag säger fortsatt trevlig kväll och lördag med Ryan Adams.

”Come Pick Me Up”

When they call your name
Will you walk right up
With a smile on your face
Or will you cower in fear
In your favorite sweater
With an old love letterI wish you would
I wish you would
Come pick me up
Take me out
Fuck me up
Steal my records
Screw all my friends
They’re all full of shit
With a smile on your face
And then do it again
I wish you would

When you’re walking downtown
Do you wish I was there
Do you wish it was me
With the windows clear and the mannequins eyes
Do they all look like mine

You know you could
I wish you would
Come pick me up
Take me out
Fuck me up
Steal my records
Screw all my friends behind my back
With a smile on your face
And then do it again
I wish you would

I wish you’d make up my bed
So I could make up my mind
Try it for sleeping instead
Maybe you’ll rest sometime
I wish I could

Såg ni solförmörkelsen? Riktigt häftigt!
IMG_0152 IMG_0174 IMG_0177 IMG_0178 IMG_0184 IMG_0185
IMG_0187
Sagodags
IMG_0188 IMG_0191 IMG_0195 IMG_0197
Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

