Benont

Otis har en dålig kväll och gnyr i sömnen. Tidigare vaknade han och grät av smärta från benen. Han skrek ”mamma mamma! ” och både jag och Petter gick in och tröstade. Genom gråten sa han att det gör ont i benen,  och medan jag vaggade försökte Petter få upp cirkulationen.

Jag tror det beror på det ruggiga vädret. Kylan som kom tillbaka i kombination med blåsten har gjort det riktigt rått här vid Vätterstranden, och Otis är påverkad som han blir vid temperaturförändringar.  Igår vädrade jag en kortis och Otis blev lite konstig och skakig. När Petter var ute med honom och lekte bad han om att få gå in.

Nu när han grät efter mamma fick jag ont i magen över att jag inte kommer sova med honom på avdelningen. Petter kommer sova där, och jag på Ronald med Timo. En del av mig funderar starkt på att be familjen ta hand om Timo precis runt operationen, men vi pratar då om cirka 4 dagar och så länge kan jag helt enkelt inte vara ifrån Timo. Usch det är som Sophies Choice och jag måste välja mellan mina barn. Jag funderar starkt på att helt enkelt smuggla med Timo in på 67:an så vi alla kan sova tillsammans.

image
Fråga inte varför Timo står utan tröja. Timo är Timo :-).

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Benont

  1. toivonen13 skriver:

    Går det inte att ta varannan natt på avdelningen eller det kanske man inte får utifrån smittorisk ifall man byter så där? Jobbigt!

    Gilla

    • NeLi skriver:

      Jodå, det går jättebra, men jobbigt att behöva flytta runt hygienprodukter, kläder och mat så ofta.. Bättre man kör veckovis i såfall..

      Gilla

Kommentera

