Jag gnäller på dig!

Otis kom hem vid 07 igen. De hade tagit blodprov på honom igen. En sån där snabbis där man lämnar en droppe blod på nått genomskinligt och sedan kör in det i en maskin som ger svar direkt. Mina kunskaper är imponerande; doktorsexamen nästa! Provet såg bra ut, men de misstänkte någon virusinfektion. Jag vet helt ärligt inte. Vi ska få samtal från barn och ungdom i morgon gissar jag.

Otis har kraxat hela dagen, men mått bra. Han var väldigt väldigt blek i hyn vilket oroade mig och Petter, men hans saturation hade legat på 84, så det är ju bra!

Idag har han varit väldigt gnälligt eftersom han varit så trött. Gnällig och trotsig. Han har skrivit åt Petter att ”jag gnäller på dig nu pappa!” och mig har han svurit åt.

På akuten blev han glad när han fick saft och gick runt och sjöng (om krampus). Det första han berättade när han kom hem var att han fått åka till 4:e våningen med hissen. 🙂

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

