Huliganen

Klockan halv sex blev jag väckt av en Otis som ville att jag skulle sjunga för honom. Vid sex kom Timo som snabbt gick ut i vardagsrummet för att äta ljus och slå sin storebror med en vas. Petter försökte rädda oss alla genom att höja grinden för att hålla vildingen utestängd från vardagsrummet, men den lilla illbattingen tog sig även över den. Vi diskuterade att vira taggtråd runt grinden (skämt), men kom fram till att ett elstängsel vore bättre (också skämt).

Annars har vi inte gjort så mycket idag. Man blir rätt seg när man blir väckt så tidigt. Speciellt om vädret inte lockar. Vi har båda tränat på förmiddagen, och jag tog även en mindre runda nu på kvällen. Jag gick bland annat förbi restaurang Sjön, och jag sa det till Petter att det är rätt roligt att jag aldrig varit inne i den restaurangen trots att han jobbat där.

Nu kollar Petter på fotbollen, och jag kommer nog snart somna på honom. Det är min morgon med barnen i morgon igen (vi har ett schema vi går efter), så bäst att somna nu innan väckningen kommer.

Men visst: väck päronen tidigt på morgonen och förstör resten av deras dag. Så kan du gå och lägga dig sen igen 🙂

image

image

Underbar utsikt under kvällspromenaden

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

