Ensamtid med Timo

Idag har vi delat upp oss lite. Jag och Petter var tvungna att handla, men vi ville inte ta med Otis. Min mamma tog hand om honom, men i och med att hon fortfarande återhämtar sig från sin olycka så kan hon inte ha båda vildingarna (tror ingen kan det oavsett kondition). Vi tog med oss Timo och fick en väldigt trevlig dag. Det är alltid kul när något av barnen får lite ensamtid med oss föräldrar. Man lär känna sitt barn mer eftersom alt fokus ligger på honom. Otis å sin sida hade en väldigt trevlig dag han med :-).

Vi tänkte gå in på Maxi men trots att vi kom tidigt så var det fullt på parkeringen, så vi vågade inte gå in. Vi tog Citygross istället där vi stötte på Petters pappa.

Tydligen är det påsklov nu, men sånt har vi ingen koll på :-). Jag är glad ifall jag ens kommer ihåg vilken veckodag det är. Jag är förkyld igen, trots att vi inte varit någonstans. Timo likaså. För oss två släppte det aldrig efter Lund. Vi bara fortsatte vara förkylda, och sedan börjar näsan rinna igen och nysningarna kom tillbaka. Otis nös nån gång igår. Jag orkar inte ens spekulera i ifall vi måste ställa in ytterligare en gång. Jag är bara så trött på hela alltet. Idag har han inte nyst i allafall. Och näsan rinner inte. För mig betyder datumet 9:e april inte ett dugg. Jag tror inte att det blir operation förrän vi får samtalet om att de gått på hjärt och lungräddningsmaskin.

Fram till dess skyddar vi oss bäst vi kan, men jag kan inte vara så strikt som jag var i början. Jag har suttit isolerad sedan mitten av januari. Det har gett oss noll. Jag är väldigt förvånad över att sjukvården inte ger mer tillbaka. Låter honom sova på en skyddad avdelning innan operation. Låta honom slippa ränna runt hela sjukhusblocket när han ska mellan röntgen och ultraljud och sedan ut till Ronaldhuset. Kostnadsfrågor skulle jag gissa på.. Tråkigt för barnen bara. För Otis.

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

