För Otis

Nu sitter vi ute i solen och gottar oss. I morse när jag vaknade snöade det. Nu är det blå himmel och sol. Härligt!

Idag ringde de från Lund. Operationen har blivit uppskjuten igen fram till den 13 april. Det är en måndag. Vilket innebär inskrivning på fredagen innan. Vilket blir tre hela dagar som Otis kan smittas nere i Lund. Efter samtalet (som Petter tog) kände jag att ”nu händer det, nu går jag in i väggen!). Jag skrek ut ilskna ord över situationen, och sedan fortsatte jag att göra frukost. Jag måste upprepa mantrat ”för Otis, för Otis, för Otis!” för att behålla någorlunda balans i hjärnan. Om allt går vägen och som det ska gissar jag på att vi är hemma igen i Juni. Då har det gått sex månader sedan denna resa påbörjades. Men hellre sex månader utav detta helvete en en evighet utan Otis.

image

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till För Otis

  1. mormor Anki skriver:

    NU håller jag tummarna på att det blir op. Synd att ni inte kommer att vara på Östra sjukhuset. Mitt barnbarn gör just nu armband o tavlor o säljer. För att sedan köpa leksaker o dela ut på Östra, Där hon sjölv gjort sina op. Hon finns på Facebok o instagram alvainsamling om ni har tid att kika in.. Ha det så gott hela fam,….

    Gilla

Kommentera

