En kompis

Jag glömde nämna dagens höjdpunkt, och det var att Otis fått en kompis på gården. Jag har varit lite orolig över att Otis inte får något socialt umgänge alls, och barnen på gården visar inte så mycket intresse för Otis eftersom han är så pass yngre än de. Otis är väldigt imponerad av tre bröder som bor här, och ropar efter ”pojkarna” ibland när vi är ute. De är väldigt snälla pojkar, men de närmar sig 10-års åldern så det kan ju vara lite svårt för en 2 åring att hänga med i lekar haha.

Så idag var det som min önskan om en kompis hördes, för en pojke som var hos sin far denna helg visade stort intresse för Otis idag. Han är prick 1 år äldre, men pojken ville leka med Otis ändå. Han var så himla väluppfostrad och vänlig och sa ”kom och lek med mina leksaker” och ”kom och lek med mig i sandlådan!” När Otis inte fattade hur leken fungerade lade pojken leksaken i Otis hand och visade honom hur man skulle göra!

Jag blev så himla imponerad och tänkte:
1: Vilken underbar liten pojke!
2: Hur sjutton får jag mina pojkar att bete sig likadant? 🙂

image

image

För övrig fick vi sällskap under middagen av Timo som tydligen ”sovit middag”, och nu står och leker tittut med gardinen.

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

