Försök till bättre kropp

Nu är Petter på gymmet, och jag har precis avslutat min runda här hemma. Jag cyklar runt 2 mil på motionscykeln och sedan lyfter jag vikter och gör lite magövningar och liknande. Nu låter det som om jag är i toppform; det kan jag starkt dementera. Jag har många många kilon att bli av med, men det är skönt att åtminstone försöka komma i form. Jag vill inte vara en sådan som klagar på kroppsformen och sedan trycker i mig godis. Då är det bättre att först träna, och sedan trycka i sig godis :-). Skämt å sido; jag är inget stort fan av godis då jag bara tycker det smakar konstämnen etc, men däremot är jag väldigt svag för vin, ostar, salami och öl.

Innan mumsade jag på det nästan varje helg, men det fungerade inte. Vågen stod helt still. Så nu blir det nån kväll i månaden. Sedan äter jag inget efter kl 18 på vardagar. Det har hittills fungerat för nu har vågen börjat röra sig neråt efter att ha stått still sedan förra våren. Däremot får jag leva med alla knölar, gropar, streck och skinn som hänger.

Fyra månader efter Timo föddes

P1010527

Idag. Lite tycker jag det syns i ansiktet. Sedan behöver vi ju inte diskutera hårkvalitén. När Timo var 6 månader tappade jag hälften av mitt hår, och det håller fortfarande på att växa ut. Ser inte klokt ut.

IMG_0263

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

