DAG 1

Nu sitter jag på Biva, men eftersom vi måste ha mobilerna i flygplansläge här kan jag inte publicera förrän jag kommer ut. Petter och Timo är i väg och handlar det nödvändigaste till mig och Timo. Petter måste nästan köpa mat nere på avdelningen sedan eftersom man inte får laga mat där. Petter skämtade om att han kommer se ut som Christian Bale i alchemisten när han är klar i Lund.

Otis är fortfarande stabil, men har givetvis ont när han vaknar. Nyss drog de lite slangar som inte längre behövs,  samt bytte sängkläder åt honom. Otis vaknade till och sa att det gör ont. Sedan bad han om att få mjölk , och när han var klar bad han om att få mera. När underlakanet lades på tyckte han det gjorde riktigt ont. Då såg han mig djupt  i ögonen och sa ”hjälp!” jag tycker så fruktansvärt synd om honom, men personalen här på Biva är fantastisk! Man känner 100 % tillit till dem att de tar hand om ens barn. De var snabba med att ge Otis smärtstillande och nu sover han gott.

Idag blir det inte mer undersökningar än röntgen och ultraljudet som är gjort. Resten av dagen handlar om medicinsk behandling. De har satt in Waran och vätskedrivande. Sedan kommer de ibland och ger honom annat. Han är i goda händer!

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

En kommentar till DAG 1

  1. helena skriver:

    Puss o kram till er alla😙😻lina hälsar också

    Gilla

Kommentera

