Mycket ont

Usch vad trött jag är! Nu är jag inne på min slutetapp av dagen, men var redo för sängen redan vid 14-tiden. Timo sitter i en badbalja och plaskar. Vi har inget badkar hemma, så det här var ju riktigt roligt tycker Timo. Riktigt skönt för mamma också som vet vart Timo är, och inte behöver leta efter honom på 3:e våningen.

Eftermiddagen var riktigt tuff. Jag löste av Petter efter middagen, och satt hos Otis. Det började bra. Otis var vaken och mådde under omständigheterna ok, och personalen berömde honom för att han var så vaken och närvarande. Otis hade frågat efter mamma och Timo och kommunicerat riktigt bra. När jag kom satt han och kollade på Bilar 2 och sög på en piggelin.

Sedan efter ett tag började han gny och sa att han mådde dåligt. Han frågade hela tiden efter ”riktigt vatten”, men vi kunde inte ge honom så mycket eftersom han redan fått för mycket mängd. De skriver ju in precis allt som han intar där uppe.

Sedan blev det bara sämre och sämre. Otis började gråta och kved och sa ”det gör ont det gör ont. Efter en halvtimme gråt började han specifera det till ”aj min mage min mage!” och han såg mig i ögonen och grät ”hjälp mig hjälp mig!” I den stunden är man inte kaxigt. Slutligen somnade han, och jag fick gå hem med Timo som Petter kommit med. Känslan att behöva lämna sitt barn som har så ont är obeskrivbar!! Petter är kvar än, och jag ska ringa upp till Biva efter Timo somnat. När jag gick hade han lite feber och lite för högt blodtryckt och feber. Jag hoppas Petter meddelar att det är under kontroll när jag ringer.

Nu ser jag att Timo skvätt ut allt vatten och sitter och leker med sin fars duschkräm. Fortsättning följer…

När jag precis kom. Innan det onda började.

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

