Nästan slut för idag

Så nu ligger jag här i mörker igen. Denna gången har jag verkligen inget emot det. Jag fick den dumma känslan tidigare att jag är klar med att bo här och är redo att åka hem. Bara att vifta bort för den dagen är låångt borta.
Utanför fönstret kraxar kråkor tror jag. Jag trodde först det var de jäkla ankorna; men nu tror jag det är kråkor. Nästan dygnet runt låter det krak kvaak kraaaak. Den här kaxiga saken tror jag det är som tuffar till sig. Svärfar kan ju briljera med vad han heter. Jag tycker de ser ut som Hugin och Munin.

image

Jag har en fransk balkong i rummet, och om det blir en solig dag tänker jag klättra över den och sitta på bänken utanför. Ha lite egentid när Pling Plong sover.

image

Det här är förresten det bästa vädret vi haft på hela dagen. Det finns för övrig grill och långbord här, så kom hit så har vi barbeque haha.

Otis mådde bättre när han vaknade. Petter gav honom 100ml välling i sonden när han sov, och när han vaknade drack han äppeldricka. Förhoppningsvis mår han bättre när han får mat i magen också.
De vill att Otis ska hosta för att få bort slem , men Otis vågar inte. Så han hade fått andats natrium. Han är väldigt närvarande, och även om han inte ler och skrattar så är han med och pratar om Tyco och Lina (hund och katt). Petter ville stanna till nattpersonalen kommit, och det hade även jag viljat. Det är inte direkt jobbigt att vara uppe hos Otis även om man sitter på en stol hela tiden. Det är bara underbart att röra vid honom och pussa på honom. Jag längtar till jag får gå upp i morgon!

Timtom somnade nästan direkt. Han har så himla kul här! Tidigare hade han dansuppvisning för alla sina nya ”kompisar” i matsalen. Han hejar på alla sjutusen gånger och tycker det är spännande med alla barn. Jag ser verkligen fram emot att få skola in honom på dagis i augusti för den killen kommer trivas som fisken i vatten!

Nu ska jag försöka läsa lite ur boken Gone Girl som jag snodde ur länken mellan svärmor och mor. Så det är inte mamma som segar med boken utan jag :-). Jag är alltid för trött för att läsa på kvällen, och det brukar sluta med att jag sitter och skördar havre i Hay Day i tre timmar och messar med Emma. Men inte ikväll! Ikväll ska jag läsa!! (hej Emma, vad gör du? Haha)

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nästan slut för idag

  1. Lena skriver:

    Gott att höra att Otis piggar på sig! Svärmor tror att hon kan lite om fåglar också, det är nog en råka (alltså ingen kråka eller anka). Gone Girl får du gärna lämna där nere i Lund, den kan ju alltid roa någon annan. Massor med kramar från Lena

    Gilla

  2. micaela skriver:

    så skönt att operation och återhämtande går bra. jag känner verkligen med er och hoppas att allt fortsätter att gå så bra som det gör nu.
    eftersom jag bor i trakten måste jag ju tipsa om en helt fantastisk lekpark i stadsträdgården. den brukar vara välbesökt men det finns säkert lugnare tider också. kämpa på!!

    Gilla

    • NeLi skriver:

      Tack för tipset! Jag sitter faktiskt med en karta över staden nu.. Jag behöver typ kissa vart 10:e minut så jag kollar vart allmäna toaletter finns :-).. Och letar promenadstråk.. 🙂

      Gilla

      • micaela skriver:

        det finns allmänna toaletter i parken. dels vid fiket och sen tror jag att det finns en vid lekparken. Lunds kulturhus mejeriet ligger också i närheten och dom har toalett 😉
        säg till om jag kan hjälpa till med något annat!

        Gilla

      • NeLi skriver:

        Vad heter parken exakt. Kollade kartan men hittade inte den.

        Gilla

  3. Micaela skriver:

    Det är för att jag blandar ihop namnet med den i Uppsala…Stadsparken ska det vara. Lekplatsen ligger nordöstligt i parken. Det finns också en massa djur att titta på, fast den delen har jag inte besökt ännu, och fåglar att mata i dammen. Sök på gyllenkroks allé. Mejeriet har mysig barnbio, men där finns risk för smitta eftersom den invaderas av små dagisålder-barn.
    Heta toatips: domkyrkoforum och turistinformationen!

    Vill tacka dej för att du skriver så ärligt om er process. Genom dina ord får jag en större förståelse för vad min familj gått igenom, jag låg i mammas mage under min syrras senaste hjärtoperation och min andra storasyrra var 3år så jag minns ingenting. Det är en stor påfrestning för alla i familjen att gå igenom det ni gör nu. Ni är otroligt starka och er Otis är en riktig superkämpe!!

    Gilla

    • NeLi skriver:

      Aha, ja men då hittar jag! Man tänker varje dag att ”idag ska jag gå iväg en sväng!”, men så rinner tiden iväg och dagen är slut. Men det kommer nog mer tid när Otis blivit mer installerad på 67:an. Fortfarande saker som man fixar med hela tiden.

      Ja, du minns du ju ingenting! :-). Hoppas don syster mår bra idag!

      Gilla

    • NeLi skriver:

      Ps, de toaletterna har ja redan hittat. Ibs:en är helt ok, men min blåsa är helt förstörd ända sedan Timo. Speciellt efter kaffe. Jag skojar inte om jag säger att jag springer fem gånger i timmen.. Sjukt jobbigt!

      Gilla

Kommentera

