Bra samtal

Jag har precis haft världens bästa telefonsamtal, med den finaste lilla killen med den sötaste lilla rösten. Han hade precis vaknat där borta på 67:an, och var på strålande humör! Han pratade om allt mellan himmel och jord.

Jag satt med honom tidigare idag, och när jag kom hade han ungefär samma humör som han hade igår. Han klagade över smärta från magen, och försökte rycka ut inkörsporten på handen. Sedan poopade han lite och efter det slutade han klaga på ont i magen.
Sköterskan drog katetern, vilket var bra! Ytterligare en slang mindre! Sedan fick jag en shitload med medicin av henne som alla skulle ges oralt (suck). Jag blev väldigt förvånad över att Otis var så samarbetvillig. Några mediciner kommer klinga av, och några tar vi med oss hem.

Otis somnade två gånger som jag var där, och när han vaknade andra gången var han på bra humör. Väldigt pigg i sinnet. En sköterska kom med en maskin för att mäta blodtryck och Otis sa ”vad kommer du med nu för något?
Sedan fick jag i honom lite vätska, bland annat 30ml välling. Vatten och mjölk dricker han bra av, men han behöver få i sig nyttigare saker. Precis innan Petter kom somnade han igen.

Jag och Timo har haft det trevligt. Solen har visat sig lite på eftermiddagen, så jag slängde i mig salladen från Pressbyrån ute medan Timo lekte med barnen här. Nu på kvällen har vi myst lite framför tv:n och nu ligger han och söver sig själv. Idag sa han en två ordsmening igen: ”pappa hej då!”

image

image

Jag öppnade ett fönster åt Otis, och han somnade av de friska vindpustarna. Under Otis operation och dagen efter spöregnade det. Nu när Otis börjar ta sig ur mörkret kommer även ljuset utomhus.

image

Timo har kul på gården

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

