DAG 3

Petter ringde igår. Otis vägrade ta sina mediciner! Det är så himla många han ska få i sig,  och vi brukar ha problem med Alvedon 7,5 ml hemma! Otis är ju en bestämd kille också, och har han bestämt sig så har han bestämt sig!
Jag hörde hans lilla söta röst säga ”den vill jag inte ta!” och när Petter gav honom luren sa Otis ”jag vill inte ha mediciner mamma!”

Vi pratade i 20 minuter och lyckades trixa i honom alla medicinerna utan Cajos.  Den tog Petter när vi lade på. Det är den som är mest vätska i och som barnen kan få kväljningar av.
Alla mediciner är ju gjorda för vuxna. Det satsas inte tillräckligt på hjärtebarnen, utan all forskning läggs på de vuxna och sedan anpassas de till barn.

Jag tänkte säga till övriga familjen som jag sa till Otis Ninni att vill ni skicka något till mig (jag hade glömt min eyelinervässare hemma), så är det bara att skicka till Ronald McDonaldhus och sedan @Camilla Windhardt och mitt rumsnamn som är flodhästen (namngett efter mig). Så om ni vi skicka krya på er kort eller liknande till Skrotmos så ger jag dem till honom.

Han frågar efter besök den lilla plutten, och även om det är fullt möjligt är det väl kanske inte läge riktigt ännu. Han går ju fortfarande på morfin och sover mest. Vi har inte heller gett honom era presenter ännu. Vi väntar någon dag till.

Nu ligger lilleman och rör sig och fiser bredvid mig, så jag gissar att han vaknar snart..Nu kom en söt liten gäspning från spjälsängen. Dags att påbörja dag 3.

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

