DAG 4

Idag har varit en lustig dag. Till att börja med har jag ju fobi för magsjuka, så det har ju inte gått att undvika att tänka tanken ”tänk om”. Timo har dock varit sitt vanliga goa jag som han är här i huset – fram till ikväll. Då började han gråta för minsta lilla, och jag blev helt iskall. ”vad är det nu? Mår han inte bra?” Sedan fick han mat och blev sitt vanliga jag. Precis innan läggdags såg jag att han lirkade med tungan och fingrarna i munnen, och vid närmare titt såg jag en hörntand på väg upp. Det förklarar ju humöret.

Timo har också hunnit med att slicka på andbajs. Vi tog oss äntligen ut, och bara tio minuter senare såg jag att Timos lilla hand och jacka var full av bajs, så det var bara till att vända och gå in. Efter Timo slickat på handen.

För Otis går det bra. Han har suttit upp vid ett ritbord och ritat och pusslat lite. Han är fortfarande kopplad till drän i väggen så han kommer inte långt, och han vågar inte heller testa att gå.
Röntgen och ultraljud idag såg bra ut.

Jag sa nyss godnatt till Otis via telefon, och han är väldigt arg på mig. Han säger att han inte vill prata med mig, att han inte vill att jag ska komma och att han inte älskar mig. Det svider att höra, men jag känner Otis. Han är besviken över att jag inte är där för honom nu. Det var likadant när jag var höggravid med Timo. Jag kunde inte röra mig och vilade konstant. Petter och Otis var iväg och hittade på saker, och Otis ville inte ha något med mig att göra. Man får lirka och ge honom sjuhelvetes mycket uppmärksamhet så brukar det släppa…hoppas jag..

image

image

Bajsmannen

image

image

image

image

Härligt schizofrent väder idag

image

10 min senare..

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till DAG 4

  1. idath81 skriver:

    Känner igen de där med magsjuka. Jag kan sitta brevid barnen och skaka för att jag tror de håller på att bli sjuka. Hoppas ni slipper skiten. Fnissade åt kommentaren på Timo bilden 😂 så häftigt att se otis! Vilken hjälte. Vi ska snart åka till Disneyland . Ska se om jag inte hittar blixten och kan ta en fin bild och skicka med en hälsning till otis. Kram på er!

    Gilla

    • NeLi skriver:

      Men whaaaat!!! Disneyland!! Vilket land? Frankrike? Ja gör det, det skulle han tycka vore coolt!

      Jag har typ hållt andan så fort han betett sig konstigt vilket resulterar i att jag har kass mage av nerver..haha, skämt åsido, men nästan.

      Gilla

Kommentera

