Timos dag

Nu ligger jag bredvid en övertrött Timo som inte kommer till ro alls. Han somnade nästan på skötbordet, men nu i sängen vill det sig inte. Timos liv här nere är verkligen toppen! Han har nog inte tråkigt en sekund.

Idag bjöd McDonalds på frukost här, så Timo fick en andra frukost tillsammans med Petter. Sedan var de ute på promenad och lekte.
När jag och Timo gick iväg vid 15-tiden gick vi först till lekterapin, men sedan vill jag försöka få någon slags motion. Jag powerwalkade runt i Lund på jakt efter en lekplats, och det visade sig rätt uppenbart att jag gått åt fel håll förra promenaden. Nu var det en lekplats i varje gathörn.

Sedan hamnade vi vid Ica, så jag passade på att handla lite. Det var en riktigt stor butik med flera charkdiskar trots att det såg ut som en liten närbutik utifrån.

Sedan powerwalkade vi hem; Timo med en bulle i handen. Jag var helt slut när jag kom hem, och Timo helt sockerhög. Jag hade bara ätit en macka sedan 9, så jag skakade av lågt blodsocker, men istället för mat fick jag ta tag i ett myrproblem för i hallen och i badrummet hade myrorna lördagsfest. En väldigt trevlig dam kom ner och sprayade. Timo sprang runt som en vilding med de äldre barnen och visade inga indikationer alls till att sova trots att klockan slagit 18. Så jag började förbereda för kvällsmat. En pojke som måste varit runt 5-6 kom och frågade mig om han fick åka wheeliecar för Timo vägrade kliva av den haha.

Vid 19 hörde jag Timo gråta av missnöje i kuddrummet, och då var det bara att tacka för oss. Det känns underbart att Timo fick en sådan trevlig lördag, och jag hade trevlig sällskap jag med. Hoppas nu bara lillfisen kan sova snart, för annars finns risken att jag somnar innan honom. 🙂

image

Timo fullkomligt älskade denna rutschkana och tjöt av skratt när han åkte den. Han bokstavligt flög ner i sanden så fort gick det.

image

image

image

image

image

image

Trött kille

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Timos dag

  1. helena skriver:

    Sov gott Timpan😪💜💜

    Gilla

Kommentera

