Upp och gå

När jag precis satt på Bilar 2 åt Otis, och han låg och åt en macka så fick vi budet att han skulle kopplas ifrån väggen en timme. Detta är något de ska göra 3 gånger om dagen. Tydligen är detta ovanligt att de kopplas i från redan. Otis är på dag 5, och det här är något som händer runt dag 10 och uppåt. Vad jag förstått så läcker hans lungor väldigt lite vätska, men det hade ändå ökat från 90 till 130. Jag fick lite proportioner av en annan förälder här som att deras barn läckte runt 300 (om jag minns rätt) på bara ena lungan. Varför jag inte skriver måtten är för jag inte vet det (skäms).

Sköterskan sa att Otis kunde gå till lekrummet,  men Otis var snabb med att svara att det ville han inte. Jag fick trilskas lite med honom, och tillslut frågade jag om det var okej att gå ut i vestibulen och åka lite hiss. Det var Otis helt med på. Otis har ju varit rädd för att gå, men att åka hiss lockade allt för mycket! Hans ben var så skakiga där han gick fram över golvet med sin lilla ryggsäck med dränaget i. Jag var livrädd för att han skulle trilla, så jag kände mig skakig jag med. Sedan åkte vi hiss.

Otis blev på glatt humör och gick baklänges ”mamma jag går baklänges!”
Sedan efter ett tag blev han trött och bad mig bära honom. Jisses vad rädd jag var när jag plockade upp honom, och givetvis var det obehagligt även för honom och han gallskrek ”aj aj det gör ont! Överallt har han små inportar som är täckta med små bollar, så det känns som man hela tiden klämmer viktiga sladdar.

Vi redde ut situationen, och gick lite till i korridoren innan timmen var slut.
När Petter och Timo kom tillbaka var Otis trött och väldigt arg på Petter eftersom han gått iväg. Det var samma visa att han inte älskade Petter och Petter skulle gå. Men vi satt alla fyra en timme och Otis fick öppna alla presenter vi tagit med oss.

Sedan var det dags att rasta lilla vovven (Timo) och vi sa hej då för idag. Det är en hemsk känsla, men snart är jag tillsammans med båda mina barn igen.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Upp och gå

  1. Tina skriver:

    Såå skönt att läsa att han verkar må så pass bra!! Pussa och krama honom lite från mig också. Fast hälsa inte att det är från mig, då blir han kanske arg.. haha, och säger dumma mantina eller nåt =)

    Gilla

  2. Ninni skriver:

    ❤️😍:)❤️

    Gilla

  3. helenagebhard@hotmail.com skriver:

    måtten är nog milliliter.tror jag,underbart o se Otis på benen igen

    Gilla

Kommentera

