DAG 6

Jisses vad trött jag var igår. Jag somnade redan vid 22, även om Yes Man lockade på 7:an. Timo låg vaken till 20.30 och kom först till ro när jag plockade upp honom och la honom bredvid mig.

Nu är vi på andra våningen och Timo har fått en ny kompis. Han leker med en söt liten tjej i köket och hon hunsar honom och säger att han måste sitta ner på stolen och äta middag. Precis som jag och hans pappa haha. Skoja bara.

Jag trivs så himla bra i huset. Det är underbart att ha trädgård precis utanför sovrummet, och det finns alltid någon trevlig människa att prata med. Timo har så många kompisar, och de äldre barnen är så duktiga på att inkludera honom i sina lekar. Det bästa av allt är att självförtroendet är på topp här. Jag känner mig som en jättebra mamma eftersom det är så himla enkelt att ta hand om Timo här i huset. Och saker jag normalt förlitar mig på att Petter gör, gör jag nu själv och med bravur.

Även uppe hos Otis är det mysigt. Det är tufft att se honom ha ont, och höra tuffa ord från honom, men det är bara så underbart att få vara med honom och lyssna på hans roliga berättelser att tiden flyter på så fort.

För att få Timos morgon och kvällsrutiner att fungera går vi efter ett schema nu. Varannan dag är jag hos Otis 9-14 och nästa 14-17. Det är ju inte alls tillräckligt, men om jag sitter hela dagar kan jag inte laga mat, tvätta eller helt enkelt röra på mig lite. Jag ser dagen jag har båda mina barn hos mig som en morot, och tänker att det här bara är tillfälligt.

Timo med en favoritleksak: wheeliecar

image

image

Köket

image

image

På span efter ankor. Snart ska vi gå ut i solen

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

