Hissen och nu trappan!

Pappa undrade om hissen, och så här ser det ut. Hissen ligger mitt i ett av vardagsrummen. Den har som sagt inte barnlås, och Timo tror den är till för honom att åka upp och ner i.

Nu igår fick jag återigen hämta honom från våning 2, och denna gången hade han tagit personalens trappor. Dörren dit är verkligen jätte jättetung att få upp, men det hade han lyckats med och stod på andra våningen. Det här är ännu farligare än hissen eftersom min kille fortfarande inte är så duktig på att gå i trappor själv, och golven här är hala! Jag måste kila ner till Lindex och köpa sockiplast åt honom för han halkar en del när han jagar de andra barnen.

Det är så sött. Fem barn springer på led. Alla i åldrarna 4-5.. Och sist kommer en 20 månader :-).

PS, innan jag publicerade detta fick jag springa upp till våning 3 i trapphuset och hämta honom..

Hissen är det gröna på bilden. Bakom dörrarna är bordpingis och hockeyspel. Till vänster är kuddrummet och ett stort barbiehus. Samt personaltrappor.

image

Timos nya busväg

image

image

image

Det här inlägget postades i hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

