Epilog – Vintern rasat

Det blev ingen eld för oss på Valborg. Den kraftiga vinden och tunga regnet gjorde att vi höll oss hemma. På kvällen sprack himlen upp, och det var typiskt för jag hade verkligen behövt rasa ut denna höst och vinter. Jag hade rasat skiten ur den! Men nu är våren här och vi ser fram emot att få njuta av sommaren!

Jag tänkte på framtiden häromdagen. På Otis som 30-åring. Ser jag det framför mig? Givetvis! I min framtidsvision begraver jag inte mitt barn. Rättning: jag begraver inte mina barn! Jag tror på en framtid för Otis och hans starka hjärta. Jag orkar helt enkelt inte spendera återstoden av mitt liv med att oroa mig för Otis och vad som komma skall. Jag vill inte slösa bort mitt liv med honom på oro och tankar som i dagsläget inte betyder någonting.

Livet är här och nu, och morgondagen kommer oavsett om vi vill eller inte. Det gäller att göra det bästa av nuet och ha som mål att när jag lägger mig mot huvudkudden i kväll så ska jag somna nöjd med dagen. Och sträva mot att morgondagen ska bli lika bra, om möjligtvis ännu bättre!

Sedan hur dagen spenderas är strunt samma. Jag bryr mig inte om att ha rest hit och dit, och gjort det och det. Jag har har haft en bra dag om jag spenderat den med min familj och fått höra mina barn skratta. Då somnar jag gott. 

Jag hoppas min blogg hjälpt till att förstå hur livet är för hjärtebarnen där ute, och vilken tuff resa de går igenom. Jag lämnar bloggen öppen ifall någon som söker stöd hittar hit även i framtiden. Kanske är det självaste Otis som sitter och läser?

Jag hoppas han och Timo förlåter mig som hängt ut dem här i bloggen för allmänheten att se. Men om det hjälpt någon att fatta beslut om hjärtebarnet de väntar, eller fått någon att skänka pengar till hjärtebarnen och anmäla sig till donatorsregistret så tror jag att de tycker det är helt ok!

Vi tackar för oss och önskar er alla en riktigt härlig vår och sommar!

image

image

image

image

Mitt Allt! Den största kärleken är kärleken till mina barn. Obeskrivlig. Oövervinnlig. Oöverträfflig.

I carry your heart with me (I carry it in my heart)I am never without it (anywhere
I go you go,my dear; and whatever is done by only me is your doing,my darling)
I fear no fate (for you are my fate,my sweet)I want no world (for beautiful you are my world,my true)
and it’s you are whatever a moon has always meant and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than the soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that’s keeping the stars apart

I carry your heart (I carry it in my heart)

E.E Cummings

image

Det här inlägget postades i hjärtebarn, hlhs. Bokmärk permalänken.

Kommentera

